2023. gada pirmajā pusē Dubaijas tūrisma nozare turpināja uzrādīt stabilu izaugsmi. Šajā periodā pilsētā reģistrēts rekordliels apmeklētāju skaits – 8,55 miljoni salīdzinājumā ar 8,36 miljoniem tajā pašā periodā 2019. gadā. Turklāt tūristu skaits emirātā ir pieaudzis par 20%, salīdzinot ar iepriekšējā gada atbilstošo periodu. Šis pieaugums uzsver Dubaijas kā vienas no visvairāk apmeklētajām pilsētām pasaulē, saskaņojot ar tās centieniem sasniegt veiksmīgās Dubaijas ekonomikas programmas 2033. gadam mērķus.

Lielākā daļa ceļotāju bija no Rietumeiropas (20%), savukārt Persijas līča valstis un Tuvo Austrumu un Ziemeļāfrikas reģioni kopā veidoja 28% no starptautiskajiem apmeklētājiem, demonstrējot Dubaijas pievilcību kaimiņu tirgos. Dienvidāzija veidoja 17% no kopējām vizītēm, Krievija, Neatkarīgo Valstu savienība (NVS) un Austrumeiropa veido 14%. Ziemeļāzija un Dienvidaustrumāzija veidoja 8%, savukārt Amerika, Āfrika un Austrālija veidoja attiecīgi 7%, 4% un 2%.

Dubaijas viesnīcas 2023. gada pirmajā pusē pārsniedza pirmspandēmijas līmeni dažādos viesmīlības rādītājos. Vidējais viesnīcu noslogojums Dubaijā bija viens no augstākajiem pasaulē — 78%, kas ir par 2,2% augstāks nekā tajā pašā periodā 2019. gadā. Tas ir īpaši svarīgi. ņemot vērā, ka kopš tā laika kopējais viesnīcu numuru skaits ir pieaudzis par 26% un viesnīcu skaits par 13%. Viesnīcu infrastruktūras paplašināšanu veicinājušas investīcijas gan starptautiskā, gan vietējā mērogā. Šobrīd pilsēta lepojas ar 810 viesnīcām ar 148 689 numuriem, salīdzinot ar 714 viesnīcām un 118 345 numuriem 2019. gada pirmajā pusē. Spēcīgo sniegumu viesnīcu sektorā apliecina arī vidējais uzturēšanās ilgums, kas palielinājās līdz 3,9 naktīm. (salīdzinot ar 3,5 naktīm 2019. gada pirmajā pusē). Kopējais aizņemto numuru nakšu skaits gada pirmajā pusē sasniedza 20,73 miljonus, kas ir par 12% vairāk nekā iepriekšējā gadā un par 32% vairāk nekā pirmspandēmijas periodā 2019. gada pirmajā pusē. Vidējā numuru cena pieauga par 20%, sasniedzot 534 AAE dirhēmus no 444 AAE dirhēmiem. Ieņēmumi uz vienu pieejamo numuru palielinājās no 336 līdz 415 AAE dirhamiem, atspoguļojot 24% pieaugumu 2019. gada pirmajos sešos mēnešos.

Booking.com

Nepārtrauktas investīcijas jūras infrastruktūrā, racionalizēti nozares noteikumi, jūrniecības pasākumi visa gada garumā kopā ar bagātīgu sauli, greznām jahtu jahtu piestātnēm, daudzveidīgiem tūrisma piedāvājumiem, bagātu jūrniecības vēsturi un gleznainu piekrasti ir vēl vairāk padarījuši Dubaiju par vadošo kruīzu kuģu ostu un jahtu galamērķi. 2022./2023.gada kruīzu sezonas rezultāti liecina par šo tendenci: kruīzu tūristu skaits pieauga par 125%, un “Mina Rashid” kruīzu terminālis uzņēma 762 887 pasažierus. Turklāt, salīdzinot ar iepriekšējo sezonu, kuģu izsaukumu skaits pieauga par 29%.

Dubaijas koncentrēšanās uz tās dinamisko kulinārijas nozari ir virzījusi pilsētu uz pasaules gastronomijas skatuves. “MICHELIN Guide Dubai” otrā izdevuma izlaišana, kurā iekļauti kopumā 90 restorāni, tostarp 17 “Bib Gourmand” uzvarētāji, un trīs Dubaijas restorānu iekļaušana 2023. gada Pasaules labāko restorānu sarakstā ir veicinājuši Dubaijas atpazīstamību kā starptautisks kulinārijas galamērķis. Pilsētas 13 000 restorānu un kafejnīcu, kas pārstāv vairāk nekā 200 tautību kultūras un virtuves, ir nostiprinājušas savu pievilcību kulinārijas entuziastu vidū visā pasaulē. “Gault&Millau”, plaši cienīts zīmols izsmalcinātu ēdināšanas vietu kritikā, ir ienācis Dubaijas gastronomijas apritē ar savu ikgadējo AAE ceļvedi, izceļot labākās ēdināšanas iestādes.

Dubaija turpina piesaistīt arvien lielāku apmeklētāju skaitu biznesa pasākumu, atpūtas un korporatīvā tūrisma nozarēs. Galvenie notikumi pilsētā ir Arābijas ceļojumu tirgus, Dubaijas pārtikas festivāls, Dubaijas sporta un spēļu festivāls un notiekošais Dubaijas vasaras pārsteiguma iepirkšanās festivāls, kas beidzas 3. septembrī.

Dubaijas kā globālā MICE (sanāksmju, stimulu, konferenču un izstāžu) galamērķa nozīme pieaug, un 2023. gada pirmajā pusē pilsēta reģistrēja stabilu biznesa pasākumu piedāvājumu pieaugumu par 44%. Pilsēta uzvarēja 143 konkursos, lai rīkotu dažādus piedāvājumus. pasākumiem, konferencēm un kongresiem. Šis sasniegums bija iespējams, aktīvi sadarbojoties Ekonomikas un tūrisma departamentam (DET) un oficiālajam konferenču birojam “Dubai Business Events”, kas sadarbojas ar Dubaijas biznesa sektoru. Paredzams, ka nākamajos gados gaidāmie notikumi pilsētā piesaistīs vairāk nekā 94 000 papildu apmeklētāju, tostarp pasaules mēroga ekspertus un dažādu jomu vadītājus. Proti, veiksmīgi piedāvājumi 2023. gada pirmajā pusē ir apstiprinājuši, ka Dubaijā ir plānoti turpmākie pasākumi, tostarp IATA AGM 2024, Pasaules bibliotēku un informācijas kongress 2024, Critical Communication World 2024, Million Dollar Round Table Global Conference 2024 un Starptautiskās preču zīmju asociācijas ikgadējā konference. Tikšanās 2026.

Recommended Articles